rss
email
twitter
facebook

۱۳۸۹ خرداد ۴, سه‌شنبه

تو اینک چون پرومته آتش را از آسمان خدایان قدرت ربوده ای و آنان را در خشم خود وانهاده ای


تو اینک چون پرومته آتش را از آسمان خدایان قدرت ربوده ای و آنان انچنان در خشم اند که اگر می توانستند چون زئوس فرمان می دادند که در کوه های قفقاز به زنجیرت کشند و … اما آنها نمی توانند زیرا اندیشه و قلب ملتی سبز با توست، پس زنده باش و سبز باش که این ملت همراهانی چون تو می خواهد که استقامت و صبوری و پیروزیشان را ثبت تاریخ کند.و قلم تزویر کاتبان درباری و مواجب بگیران دولتی را خنثی نماید.

آزادیت مبارک





خداي خدايان با قدرت تازه اي كه به دست آورده بود، ظالمانه تصميم گرفت كه بشر را نابود كند و نسل جديدي خلق نمايد، او پرومته با تصميم او مخالفت ورزيد و بشر را نجات داد و آنگاه هنرهاي مفيد را به انسان آموخت. زئوس اين كار پرومته را نتوانست ببخشد.پرومته به يك نقطه بلند و صخره كوه آورده شده و به يك تخته سنگ عظيم بسته شده است ولي هنوز به تنبيهي كه برايش در نظر گرفته اند، تن در نداده است. دسته اي از حوريان دريايي از طريق هوا پرواز مي كنند و مي آيند تا پرومته را تسلي دهند.
پرومته براي آنان مي گويد كه چگونه به زئوس كمك كرده بود و دليل تنبيهش چيست. او همچنين به حوريان دريايي مي گويد كه بالاخره يك روز زئوس مجبور خواهد شد از او كمك بگيرد.



0 نفر کامنت,نبود؟: